Promovarea ONLINE a companiilor mici
Fara nicio indoiala, anul 2020 a adus o perioada de criza sanitara, ordonante militare si instabilitate economica, toate cauzate de pandemia coronavirus.
Din pacate, sunt multe afaceri care si-au inchis complet activitatea sau raman in pozitie de hold pentru o perioada nedeterminata.
Pentru antreprenori si angajati, este o perioada de reinventare, adaptare si ajustare.
Este momentul oportun pentru dezvoltarea creativitatii, cand ne orientam mesajele si serviciile pe care le oferim, catre noul consumator, inca activ pe piata
Demararea si promovarea online a unui mic business, implica mari eforturi si multa munca, in incercarea de a te asigura/controla ca toate ariile se vor alinia intr-o armonie perfecta.
La urma urmei, orice aspect interpretat gresit poate fi costisitor.
Atunci cand planuim o strategie de promovare, punctul de plecare il reprezinta raspunsul la o serie de intrebari:
- Cui ma adresez
- Cine este clientul meu
- Unde imi gasesc clientul
- Care sunt preferintele acestuia
- Ce pot sa-i ofer eu in plus, fata de competitorii mei
- Cum pot sa-l fac sa revina la mine
- Cum sa-l rasplatesc
Cand vine vorba de marketing digital, acesta nu are o formula secreta care sa functioneze pentru toata lumea, insa se bazeaza pe niste principii simple care stau la baza oricarui tip de promovare si odata aplicate, ele vor genera si vanzarile.
De-a lungul timpului, am observat un pattern in randul clientilor nostri.
Indiferent de natura business-ului, fie ca vorbim de un business cu prestare de servicii sau vanzare de produse, raspunsurile la intrebarile de mai sus, au acelasi numitor comun: marketing-ul!
In cazul de fata, marketing-ul digital, deoarece ne concentram atentia asupra modalitatilor de promovare in mediul online.
In baza acestor principii, am alcatuit o lista cu cativa pasi esentiali pentru promovarea online a afacerii tale.
Modalitati de promovare online pentru afacerile mici
Incepe cu un website
Ai fi suprins, insa in jur de 50% din firmele din Romania, inca nu au un website, iar daca au, acesta este unul foarte vechi.
Asadar primul pas este sa iti pui business-ul la vedere, online.
Incepi prin a gasi un nume pentru website-ul tau, il poti cauta si inregistra AICI, de ex.
Incearca sa stabilesti un nume atractiv, usor de retinut si de scris, ulterior cauta o solutie de gazduire pentru domeniul tau.
Mai departe, urmeaza cel mai important aspect al unui website: functionalitatea si viteza de incarcare a acestuia.
Asigura-te ca paginile se incarca repede.
Nu vrei ca odata ce ai un vizitator, acesta sa paraseasca website-ul din cauza vitezei prea mici de incarcare a paginilo
Mobile friendly
Functionalitatea website-ului este un MUST si pe telefonul mobil, tocmai pentru ca e cel mai accesibil device pe care il folosim cu totii, cel mai la indemana.
In cele din urma, dar nu chiar la urma, ai nevoie de o prezentare a afacerii tale, a serviciilor si produselor pe care le vinzi.
Acesta e momentul in care sa iti folosesti creativitatea si skills-urile de marketing si sales.
Vei pune in valoare cultura pe care o impartaseste compania si toate aspectele importante care consideri ca te-ar putea evidentia in fata concurentei.
Un raspuns la intrebarea Ce pot eu sa-i ofer in plus fata de competitorii mei?
Daca nu stapanesti foarte bine aceste elemente tehnice de structurare si optimizare ale unei pagini web, cel mai bine este sa apelezi la o firma specializata in dezvoltarea si promovarea online.
Majoritatea firmelor specializate in dezvoltare si promovare web ofera si servicii de consultanta sau suport tehnic.
Vei gasi cu siguranta un pachet de servicii care sa te avantajeze, astfel ca tu sa ajungi mai repede la rezultatele dorite.
Optimizare pentru motoarele de cautare
Crearea unui website este primul pas, al doilea pas este sa te asiguri ca site-ul este compatibil cu motoarele de cautare (de ex Google) si in urma search-ului, clientii vor gasi si website-ul tau.
Aici vorbim deja de un capitol intreg al Marketingului Online si anume SEO (Search Engine Optimization) ce implica un set de modificari efectuate in paginile web.
Astfel, va creste pozitia website-ului in lista de rezultate ale cautarilor pentru anumite cuvinte sau expresii cheie, relevante din punct de vedere al afacerii, dar si ale clientului.
SEO este modalitatea de promovare a unui website, prin care obtii trafic gratuit catre website.
Cum obtii trafic gratuit?
Scrieti, scrieti, scrieti!
Daca in cazul reclamelor platite, competitia e intre cei care ofera cel mai mult (buget, dar nu numai), in cazul traficului organic, secretul sta in crearea continutului unic si relevant.
Cu cat oferi mai multe informatii motoarelor de cautare despre site-ul web, cu atat sunt mai mari sansele de a inregistra trafic de la acestea.
Optimizare pentru telefonul mobil
Majoritatea dintre noi, navigheaza internetul folosind dispozitive mobile, iar obiectivul tau este sa faci website-ul accesibil pentru toate tipurile de device-uri.
Fie ca este vorba de un smartphone, iPad, tableta Android, Amazon Kindle sau chiar TV (Smart TV, Google TV, Apple TV), utilizatorul ar trebui sa poata gasi, citi si interactiona cu website-ul tau, fara probleme.
Cel mai bun mod de a optimiza continuntul unui website pentru telefonul mobil, este sa adopti un design web receptiv.
Acesta va permite paginilor sa fie adaptate la diferite dimensiuni si rezolutii ale ecranului.
De exemplu, asigura-te ca vizualizezi acest website pe diferite dispozitive si rezolutii.
Ofera utilizatorilor si o versiune mobila a website-ului, astfel incat sa o poata accesa din mers.
Exista milioane si milioane de utilizatori care descarca zilnic diferite tipuri de aplicatii si jocuri din marketplace-uri.
Exemple: Google Play, Amazon Marketplace, Apple Store, etc.
Daca nu esti acolo (cu o aplicatie nativa despre afacerea pe care o ai), acestia nu te vor putea gasi.
Ce fel de aplicatie poti crea?
In functie de domeniul business-ului, aceasta poate fi o aplicatie bogata in continut, un joc sau o aplicatie de prezentare.
De exemplu, daca vinzi un produs, aplicatia poate avea mai multe imagini si videoclipuri despre produsele tale, intr-un format compatibil cu dispozitivele mobile.
Posibilitatile sunt nelimitate si singura limitare este bugetul pe care il poti aloca pentru stabilirea prezentei companiei tale, pe pietele mobile.
Construieste reputatia online
In calitate de antreprenor, stii deja cat de importanta este reputatia companiei tale si ca acest lucru se construieste cu rabdare, in timp.
O buna reputatie ii va face pe oameni sa aiba incredere in tine si acest lucru va duce in cele din urma la vanzari, clienti fideli si multe altele.
Ei bine, Internetul nu face exceptie de la aceasta regula.
Trebuie sa lucrezi din greu pentru a construi o imagine online a unui business de incredere, fie ca esti furnizor de servicii, sau comerciant.
Cum poti sa obtii asta?
Ofera constant, servicii si produse de calitate, dar si un excelent serviciu/suport pentru clienti.
Cum te poti asigura ca lumea online stie ca detii o companie de incredere?
O modalitatea moderna de a raspandi o idee, o imagine, de a construi un brand si de a gasi noi clienti este prin Social Media.
Retelele de socializare au milioane de utilizatori activi pe zi si asta include potentiali clienti.
Ruland campanii de socializare targetate, publicand in mod regulat continut util si de inalta calitate, veti construi treptat imaginea online.
Un alt factor important pe care trebuie sa il iei in considerare este ca, pe langa dezvoltarea reputatiei online, trebui sa iei masuri si pentru a o proteja.
Un bun Customer Success Manager e in masura sa gestioneze interactiunile cu clientii, prin intermediul Social Media.
Acesta ofera raspunsuri, suport tehnic si follow-up celor care interactioneaza cu pagina ta, asigurand satisfactia clientului.
Creeaza continut
Motoarele de cautare si retelele de socializare nu pot intelege decat un singur lucru si acela este: continutul.
Google iubeste continutul
Indiferent daca este vorba de stiri, informatii despre produse si servicii, text, imagini, videoclipuri, infografice, recenzii, opiniile utilizatorilor, forumuri sau intrebari, ai nevoie de continut pentru a putea promova afacerea online.
Acest proces de utilizare a continutului in scopuri de promovare este cunoscut sub numele de Marketing de Continut (Content Marketing) si companiile care reusesc sa faca acest lucru bine, au cele mai multe sanse sa aiba succes online.
Incepe prin a crea o sectiune de blog in website, unde poti sa scrii despre produsele sau serviciile pe care le oferi si despre modul in care acestea pot imbunatati sau facilita anumite nevoi ale utilizatorilor.
Mici sfaturi ca cele de genul Tips and tricks, How to, Webinare, vor atrage mereu utilizatori catre website-ul tau, astfel vei capata notorietate, incredere si vei putea sa iti promovezi serviciile mai usor.
Promoveaza!
Internetul ofera o multime de instrumente pentru promovarea online a companiilor mici.
Poti sa faci reclame cu Google Ads - Google are cea mai mare retea de publicitate din lume si o poti folosi pentru a-ti promova afacerea online.
Se bazeaza pe un sistem de licitatie cu plata pe clic (PPC) si iti poate face reclama in fata milioanelor de oameni care folosesc Google pentru a cauta pe web si a milioanelor de site-uri web care afiseaza reclame Google.
Promovare directa - Daca nu vrei sa utilizezi modelul de publicitate PPC, poti cauta site-uri web relevante pentru afacerea ta., contacteaza-le si negociaza cu acestea un pret pentru afisarea anunturilor tale, direct in paginile lor.
Partea cea mai buna in promovarea cu plata, este ca esti liber sa testezi campanii cu enunturi, audiente si bugete diferite.
In urma analizei rezultatelor obtinute, vei sti ce modalitate de promovare se potriveste cel mai bine afacerii tale.
Ceea ce am subliniat mai sus, sunt doar cateva dintre instrumentele disponibile pe care le ai in arsenal, pentru promovarea online a unei afaceri.
In opinia mea, acestea sunt cele mai importante metode de promovare online care, de asemenea, s-au dovedit a functiona in cazul tuturor business-urilor, chiar daca setarile campaniilor sunt diferite de la caz la caz, principiile sunt aceleasi.
Nu trebuie sa fii expert pentru a face SEO sau Social Media Marketing pe cont propriu.
Trebuie sa fii dispus sa acorzi timpul si efortul necesar pentru a invata aceste notiuni.
Daca nu stii sigur de unde sa incepi sau pur si simplu nu ai timp sa te ocupi de promovarea online a afacerii pe care o ai, poti apela cu incredere la serviciile de Marketing Online si Dezvoltare Web oferite de catre compania noastra.
Greensoft, creeaza de peste 20 de ani solutii software personalizate, fiind una din cele mai longevive si de succes companii IT din România.
Ne mandrim cu aplicabilitatea si fiabilitatea solutiilor software create in ultimii ani, strategii de marketing si promovare online, dar si cu o foarte puternica relatie de incredere construita cu partenerii si clientii nostri.
Asteptam un email de la tine!
Scrie-ne la adresa office@greensoft.ro si iti vom raspunde in cel mai scurt timp posibil