Toti vor sa ocupe primul loc, putini au rabdare sa ajunga acolo.
Toata lumea vrea sa fie #1 insa cum anume ajungem sa dominam pozitia fruntasa, cati pasi trebuie sa parcurgem si mai ales cum?
SEO e un termen extrem de general si in spatele lui se afla multe luni de munca, cu tone de informatii de asimilat si ani multi de practica.
Este o strategie de promovare online, o profesie de sine statatoare.
La Greensoft, oferim toate aceste servicii de SEO si nu numai. Preluam cerintele clientilor de la zero, prin crearea de website-uri si ulterior, promovarea lor, online.
Ignori SEO, ignori vanzarile.
Impartasesc cu voi in acest articol, un mic sumar al pasilor necesari pentru o campanie online, reusita.
Ce inseamna SEO?
Folosesc infograficele de jos pentru a oferi o structura clara, universal valabila a ceea ce inseamna SEO si care e diferenta dintre SEO si SEM.
Categoriile SEO sunt multe si subiective, iar pe masura ce Marketing-ul digital va evolua, vor aparea tot mai multe ramuri si clasificari ale acestuia.
Important este cum le sintetizam noi, atunci cand lucram cu ele.
Multi stiu, putini cunosc.
O analiza (audit) si implementare SEO, nu se fac peste noapte. Necesita timp, cunostinte si voie buna.
Primul pas consta in a recunoaste necesitatea abordarii unei strategii SEO in cadrul firmei tale, sau al site-ului tau.
Nu incerca sa pari ceea ce nu esti.
Cu siguranta afacerea ta are cativa competitori. Probabil unii din ei se claseaza mai bine in motoarele de cautare, au mai multi clienti si un profit mai mare ca al tau.
Tine de flerul fiecaruia sa se faca remarcat cu acel ceva care il diferentiaza de ceilalti.
Calitate, relevanta, unicitate, adevar…si munca.
Aici se bifurca drumul: fie alegi sa te ocupi tu de strategia SEO, fie externalizezi serviciile catre firme specializate sau consultanti.
Indiferent cine se va ocupa de aceasta parte, va incepe cu o evaluare a site-ului (audit) si a modului de afisare in SERP (Search Engine Results Page)
Un audit SEO complet:
- Obtine o privire de ansamblu asupra site-ului
- Identifica care sunt schimbarile care trebuie facute (si cum trebuie facute)
- Studiaza concurenta si foloseste datele in avantajul tau
- Fixeaza niste obiective, pentru websiteul tau.
Audit Seo on page
Pe masura ce apar tot mai multi boti si spidere automate care verifica milioane de site-uri in acelasi timp, Seo Tehnic a inceput sa se contureze ca o subcategorie a Optimizarii On page.
Partea tehnica a site-ului, “back-end” sau “din spate”, se contureaza inca din faza de creare a website-ului, motiv pentru care, este efectuata de obicei, de catre un Web Developer.
Un prim pas in efectuarea unui audit SEO este sa verificam daca aceste elemente sunt bine fixate in structura siteului.
Crawling
Sunt foarte multe programele care automatizeaza toate aceste cautari si in numai 5-minute obtinem un insight gratuit, foarte util.
Daca vrei sa aprofundezi cautarile, va trebui sa apelezi la un program contra cost sau sa efectuezi un crawling manual (introduci site: domeniu pe google si vezi cum sunt indexate si cum apar paginile site-ului tau).
Incearca ScreamingFrog sau SemRush.
Poti descoperi link-uri corupte, imagini de slaba calitate, cuvinte cheie neadecvate, titluri gresite, continut duplicat, pagini neconectate, redirectionari in exces, etc.
I. Intr-un audit Tehnic, urmarim performantele urmatoarelor:
- Viteza de incarcare a site-ului
Sunt multi factori care influenteaza negativ viteza de incarcare a site-ului.
- Conexiunea la internet;
- Performantele serverului unde este gazduit website-ul;
- Dimensiunea paginii web: scripturi, fonturi;
- Imaginile, acestea fiind mai usor de optimizat, prin redimensionare si comprimare;
- Setarile de CACHE;
- Fisierele CSS si JS. Prin minificare eliminam toate caracterelor inutile: spatii, randuri noi, etc.
Cea mai neplacuta urmare a vitezei lente de incarcare a site-ului, este cresterea ratei de respingere (bounce rate). Utilizatorul nu are rabdare sa astepte incarcarea site-ului si paraseste pagina.
Obtine un raport al vitezei de incarcare a sitelui folosind UNELTE disponibile gratuit, online.
- Indexarea (atentie la paginile cu atribut “noindex”, acelea nu apar in cautarile din google).
- UX Experienta Utilizatorului (imagini, bannere, culori, tema, video, design testimoniale).
- Pagini duplicat;
- Arhitectura site-ului;
- Link-uri corupte, Erori 404;
Erorile 404 le intampinam atunci cand accesam diferite pagini dintr-un site, cu link corupt.
Pentru programatori insa, au devenit ocazii de a mai insenina si amuza utilizatorii, prin tot felul de "mesaje" haioase.
Uite niste exemple AICI 🙂
- Mobile friendly
Exact asa cum suna in engleza: cat de prietenos este site-ul pentru dispozitivele mobile?
Un simplu raport din Google Analytics iti arata, cat la suta din vizitatorii paginii tale aceeseaza site-ul prin telefonul mobil, desktop sau tableta.
Desktop vs Mobile. In functie de specificul afacerii tale, s-ar putea sa ai mai multi vizitatori de pe telefoanele mobile, decat de pe desktop.
Efectueaza un test, aici.
- Cuvintele cheie din URL;
- Securizarea site-ului prin https;
- Setarile DNS;
Foloseste Google Search Console, gratuit, pentru verificarea setarilor DNS.
- Atributele “ALT” pentru imaginile din site.
Tag-ul Alternative Text este o descriere a imaginii prezentate in site, care ajuta motoarele de cautare sa identifice despre ce este vorba in imagine si ulterior sa o afiseze Google Image Search.
II. Iesim putin din aria tehnica de analiza a site-ului si intram in cea creativa.
Optimizarea Meta titlurilor si a Meta descrierile au un impact foarte mare asupra pozitionarii site-ului in motoarele de cautare.
Folosim Meta titluri relevante care sa includa si cuvinte cheie, insa, nu in exces!
Ele trebuie compuse pentru utilizatori, nu pentru Google. Evitam titluri irelevante (home page, pagina de start, acasa, etc) si titluri identice in mai multe pagini.
De fapt, fiecare pagina din site trebuie sa aiba descriere si titlu, unic.
Nici prea mult, nici prea putin.
Ajungem la continutul din site si cuvintele cheie.
Cuvinte cheie: foarte important sa stii cum le alegi.
Sunt multe programe care te ajuta in sugerarea unei liste de cuvinte cheie.
Poti testa dificultatea cuvintelor, relevanta, competitivitatea si numarul lor de cautare lunara.
Google Keyword Planner si Kwfinder sunt extrem de utile.
Monitorizeaza cuvintele periodic, pentru a vedea care este efectul acestora asupra pozitionarii site-ului tau.
Inserarea cuvintelor cheie trebuie sa decurga natural. Evita o insiruire de epitete fara sens.
In urma unei analize a site-ului, se vor observa si frecventa utilizarii H tag-urilor si recomandari de ajustare ale acestora.
De ce folosim H tagurile?
Ca sa evidentiem o introducere dintr-o sectiune din site/articol.
De exemplu H1 reprezinta titlul articolului, urmatoarele H2->H6 sunt folosite pentru sub-sectiuni. Fiecare tag este secund celui anterior.
Gasiti aici sfaturi utile pentru crearea unei liste de cuvinte cheie, oferite de Google.
Audit Seo off page
Ce inseamna Seo off page?
Modalitati de promovare ale siteului inafara acestuia, prin: relevanta, autoritate si incredere.
Acestea sunt acordate din alte surse:
- Siteuri sau persoane care fac trimiteri catre pagina ta, sau o mentioneaza (backlinks), acordandu-i un vot de incredere;
- Retele de socializare -Social Media Marketing-;
- Guest Blogging;
- Influencer marketing: Persoana care are puterea de a influenta parerea altora sau de a-I determina sa actioneze intr-un anumit fel.
Prezenta backlink-urilor in site este critica!
Astfel motoarele de cautare vor sti ca pagina ta e relevanta si pentru altii, incat sa o citeze,sa o mentioneze sau sa faca trimitere catre ea.
Verifica care este stadiul backlink-urilor catre siteul tau cu ajutorul SemRush.
Obtine un vot de confidenta.
SemRush te ajuta sa vezi cu ce cuvinte cheie inainteaza site-urile competitorilor si ce backlink-uri detin.
Despre backlinks vom vorbi mai multe intr-un articol din viitorul apropiat, deoarece este o intreaga arta sa creezi backlink-uri de calitate, din partea unor pagini cu autoritate crescuta.
Audit Campanii PPC
Campaniile platite “Pay Per Click”, de exemplu Google Ads.
Printre cele mai mari beneficii ale campaniei Google Ads amintim:
- masurarea succesul campaniei
- poti controla bugetul acesteia
- targeta anumiti clienti, zone geografice, intervale orar, etc.
- poti retargeta clientii prin Google Display
- poti ajusta campania la fiecare pas.
In cazul in care exista campanii active, acestea pot fi monitorizate prin intremediul Google Analytics sau direct din Google Ads.
Un Audit al Campaniei PPC verifica:
- Statusul campaniei: orar, locatie, limba, denumire, grupuri de categorii, numar cuvinte cheie, etc.
- Calitatea cuvintelor cheie;
- Lista cuvintelor cheie negative;
- Bugetul alocat campaniei;
- Scorul de calitate al anunturilor (media dintre: relevanta anuntului, bugetul alocat, calitatea landing page-ului si CTR );
- Existenta extensiilor in anunturi;
- Raportul conversiilor efectuate vs numarul de accesari vs numarul de afisari (impresii).
Concluzii
Algoritmii, trendurile si competitia sunt mereu in miscare.
Cu cat iti faci simtita prezenta online prin continut de calitate si bine organizat, cu atat motoarele de cautare vor considera pagina ta mai relevanta, in detrimentul competitiei.
Indiferent cate unelte de analiza exista, alege unul care consideri ca iti este la indemana si efectueaza un audit de performanta SEO, pentru a tine piept concurentei.
Site-ul tau este la zi?
»» Foloseste Screaming Frog Seo Spider Tool pentru un crawl al site-ului.
»» Obtine un scor SEO: aici.
»» Elimina duplicatul cu Copyscape si verifica structura SEO on page.
»» Obtine feedback si analitice prin Google Analytics sau MozBar.
»» Verifica SEO off page si spioneaza competitia.
Cand ai finalizat toti acesti pasi, elaboreaza un plan pentru mentinerea site-ului, periodica!
Repetitia, e mama invataturii.
Fii consistent!